Målgruppe

Man bruger målgruppen til at bestemme den gruppe personer man vil henvende sig til med et tilbud, et budskab eller noget helt tredje. Når man ser en reklame på tv, har afsenderen af den reklame valgt målgruppen de vil ramme, f.eks. hvis du ser en reklame for bleer, vil afsenderens målgruppe være folk med småbørn. Når du sigter efter at sælge bleer, er målet at finde noget der sætter deres børn i fokus, som f.eks. at vise en glad baby der ligger i en ble fra afsenderen.

Webdesign

Webdesign er, hvor man vælger, hvordan en hjemmeside skal se ud. Måden man vælger opstilling af menuer kan man bruge et program som Xmind til, man vælger sine overordnede menuer, og derefter opstiller men undermenuer under de passende menuer. Menuerne er ligesom skelettet til hjemmesiden. En ting man også skal tænke over er at passe på med hvor tung en tekst man skriver til de forskellige ting.

Modtager

Modtager er det individ man vil henvende til med et tilbud, et budskab eller noget andet. Modtagerne kan f.eks. være en leder inden for den offentlige sektor, og en målgruppe kunne være alle der er ansat i den offentlige sektor. Så modtager kan være meget mere præcist, og målrettet.

Layout

Layout er opstillingen af billeder, tekst, og andre grafiske virkemidler på et papir, i et magasin eller en avis, Det kan også være layoutet på en webside. Layoutet skal tilpasses alt efter din målgruppe. På websites sigter man ofte efter, at holde sin website så simpel som overhovedet mulig, fordi man gider ikke sidde kigge på en rodet webside.